Pasos a seguir tras recibir unha liquidación da Administración Pasos a seguir tras recibir unha liquidación da Administración

Unha vez practicada a notificación dunha liquidación iníciase o período voluntario de ingreso da débeda tributaria ou do ingreso de dereito público de que se trate.

En período voluntario

a. Liquidacións notificadas entre o 1 e 15 de cada mes: ata o 20 do mes posterior ou o día hábil inmediatamente posterior. 

b. Liquidacións notificadas entre o 16 e último de cada mes: ata o 5 do segundo mes posterior ou o día hábil inmediatamente posterior. 

Iniciado o período executivo e notificada a providencia de constrinximento:

a. Providencias notificadas entre o 1 e 15 de cada mes: ata o 20 de mesmo mes ou o hábil inmediatamente posterior. 

b. Providencias notificadas entre o 16 e último de cada mes: ata o 5 do mes seguinte ou o hábil inmediatamente  posterior. 

A falta de ingreso da débeda en período voluntario orixina que se abra o período executivo para o cobro da débeda polo procedemento de constrinximento.

O inicio do período executivo determina a devindicación das seguintes recargas: 

  • Executiva do 5%, se se paga a débeda antes de que se notifique a providencia de constrinximento. 
  • De constrinximento reducido do 10%, se se paga a débeda e a recarga dentro do prazo de pago aberto pola notificación da providencia de constrinximento. 
  • De constrinximento ordinario do 20%, máis os xuros de mora, se o pago se fai fóra dos prazos indicados anteriormente. 

No prazo dun mes, a contar dende o día seguinte ao de recepción da notificación da liquidación, pódese interpor un recurso de reposición ou ben, unha reclamación económico administrativa.

Hai que ter presente que: 

  • Se se fai o pago da cantidade indicada, e posteriormente se estima a reclamación ou o recurso interpostos, devolverase o importe pagado cos xuros de mora correspondentes. 
  • Pódese solicitar a suspensión do pago da débeda ata que se resolva o recurso ou a reclamación. Para iso é preciso aportar a garantía suficiente que asegure a débeda, agás nos supostos de suspensión sen garantía previstos na normativa vixente. 

Máis información: 

A interposición dun recurso de reposición ou dunha reclamación económico-administrativa non suspende a execución do acto que se impugna.  

Con todo, pódese obter a suspensión do ingreso

  1. Se se solicita a suspensión no momento de interpoñer recurso de reposición ou reclamación económico administrativa, aportando as garantías exixidas. 
  2. Se se interpón recurso de reposición ou reclamación económico administrativa contra unha sanción tributaria, sen necesidade de garantías. 
  3. Se se solicita a taxación pericial contraditoria, cando proceda. 

A suspensión concedida, poderá estender os seus efectos á vía económico-administrativa se se estende o alcance das garantías aportadas inicialmente. 

Resolto o recurso, a reclamación económica administrativa ou a taxación pericial contraditoria, exixiranse, xunto á liquidación definitiva, os xuros de demora devindicados durante o tempo que dure a suspensión. 

Se como consecuencia da resolución, a débeda tributaria liquidada é declarada total ou parcialmente improcedente, procede o reembolso total ou parcial do custe da garantía que se constituíra para a suspensión. 

A taxación pericial contraditoria (TPC) é un procedemento que poden promover as persoas interesadas cando non estean de acordo cos valores propostos pola Administración, tras unha comprobación de valores.
Pódese promover dentro do prazo para interpoñer o primeiro recurso ou reclamación contra a liquidación efectuada pola Administración ou contra o acto de comprobación de valores debidamente notificado, cando a normativa propia do tributo prevea isto último.
Se o interesado estima que a valoración da Administración non está suficientemente motivada, pode reservarse o dereito a promover a TPC, no recurso de reposición ou na reclamación económico administrativa que interpoña contra a liquidación da Administración. Neste caso, o prazo para promover a TPC contarase dende a data en que adquira firmeza en vía administrativa o acordo que resolva o recurso ou a reclamación na que se reservou o dereito.
A solicitude de TPC, ou a reserva do dereito a promovela, determina a suspensión da execución da liquidación e do prazo para interpoñer recurso ou reclamación contra a mesma. 

Base para a liquidación. 

Se a diferencia entre o valor do perito da Administración e a taxación do perito designado polo  obrigado tributario, é igual ou inferior a 120.000 euros e ao 10% da antedita taxación, servirá de base para a liquidación a taxación do perito do obrigado tributario.
Se a diferencia é superior, deberá designarse un perito terceiro.
A valoración do perito terceiro servirá de base á liquidación, cos límites do valor declarado e o valor comprobado pola Administración tributaria. 

Pago aos peritos.  

Os honorarios do perito designado pola persoa interesada serán satisfeitos por ela.
En canto aos honorarios do perito terceiro, se a taxación practicada por este é superior ao 20 % do valor declarado, serán abonados polo obrigado tributario e, en caso contrario, serán a cargo da Administración.

Máis información 

Artigo 135 Lei Xeral Tributaria